Zornig havde meddeler i socialministeriet

En overset detalje i sagen om Anette Wilhelmsens (egentlig starter sagen med Karen Hækkerup løfte vedrørende samme) bevilling til Zornigs kampagne blandt “udsatte” for at få dem til, at stemme rødt ved komunalvalget 2013.

Fra den advokatundersøgelse, som blev udarbejdet efterfølgende:

 

Fra Huset Zornig optræder Lisbeth Zornig Andersen, hendes ægtefælle og medarbejder i Huset Zornig, Mikael Lindholm samt pressemedarbejderne Therese Evald og Tine Jørgensen i sagens akter. Derudover nævnes en frivillig medarbejder fra Huset Zornig, som tillige er ansat som student i SBIM.
Endelig følger uddrag af sms korrespondance mellem Therese Evald og Anne Katrine Tholstrup Bertelsen, hvoraf det blandt andet fremgår af sms den 30. august 2013 kl. 22.54, at Therese Evald skriver til Anne Katrine Tholstrup Bertelsen:
Hej
Anne Katrine. Beklager den telefonbesked jeg lige har lagt. Jeg fik en besked fra en Signe Hartmann [studentermedhjælper i SBIM og frivillig i Huset Zornig] om, at der ikke var en million til Stemmer på kanten. Men jeg tror måske hun ikke er up todate
Send mig gerne din mail i morgen, vi er i fuld gang med koncept og budget!
Kh Therese, Stemmer på kanten”.
Anne Katrine Tholstrup Bertelsen svarer den 31. august 2013 kl. 00.17:
”Kære Therese, det har jeg ikke hørt noget om og jeg tror du har ret i, at det er en misforståelse…..”
De har flittige medarbejderer i SM, de arbejder ligefrem hjemmefra for at servicere klienterne i butikken, når en sag er ved at køre af sporet.
.
One comment

Leave a Reply

