Hviide fornemmelser for kulør

Suzanne Bjerrehuus og Michelle Hviid bliver spurgt af BT.dk om antallet af nuhammedanere er mere eller mindre katastrofalt. Anledningen er at Venstre regeringen er opsat på over de næste fire år, at importere yderligere 173.000 muhammedanere og at Danmarks Statistik har leveret en ny prognose, der anslår at pr. 2020 vil Danmark have 10% “udlændinge”. At Suzanne Bjerrehuus er trådt ud af de islamofiles rækker og ind i de vidende realisters er en gammel nyhed. Michelle Hviid der i mod… Til BT.dk fortæller hun:

Forleden så forfatter og debattør Michelle Hviid en dokumentarfilm på nettet. I dén blev en række tyskere tvunget til at sidde overfor en flygtning og have øjenkontakt i fire minutter.

Resultatet var tankevækkende, mener hun.

»Faktisk var det enormt smukt at se, hvad der sker, når to fremmede mennesker har øjenkontakt. For så mødes de nemlig,« siger Michelle Hviid.

Så en stigning i antallet af ikke-vestlige indvandrere på 9,6 pct. – svarende til 173.000 mennesker – kan på ingen måde skræmme hende.

»Folk er jo bange for, at der kommer nogen, der ikke kan gebærde sig i samfundet. Og selvfølgelig kan det også skræmme mig. Men det ville det også gøre, hvis det var danskere. Det har ikke noget at gøre med, hvor de kommer fra,« siger Michelle Hviid, som stort set kun ser fordelene ved et multi-etnisk samfund.

»De mest kreative rum opstår, når folk er forskellige, og der kan opstå noget nyt. Hvis der sidder en masse ens mennesker sammen, tænker de også det samme.«

Tilbage i 2010 havde Michelle Hviids kulør dog en lidt anden tone. Der tog hun nemlig sit lille pus ud af børnehaven, netop fordi hverken det lille pus eller moderen, kunne kapere alt det nye der opstår når forskellige mennesker bliver tvunget til at være en del af samme gruppe. Det samme gjaldt for hendes 12 årige søn. I Samarbejds.Politiken skrev hun bl.a.:

Jeg bor i NV sammen med min kæreste og vores tilsammen tre børn. Men vi bor i en ghetto i Nordvest. En ghetto, som skiller sig ud fra resten af kvarteret omkring os.

I vores bygning er alle ressourcestærke, alene af den årsag, at ellers havde de ikke haft råd til at bosætte sig i bygningen. Vi bor i lejligheder, som er tre til fire gange større end normen i kvarteret; vi har plads, lys, nybyggeri, altaner og danske naboer.

Jeg elsker at bo her. I kraft af min lejlighed og mine elskede naboer.

Bydelen har jeg efterhånden svært ved at elske. Min søn er blevet overfaldet tre gange på to år. En gang verbalt og to gange fysisk. Han har ikke lidt fysisk overlast endnu, men psykisk har det været meget mere, end man kan forlange, at en 12-årig skal kunne kapere.

Jeg turde ikke satse på skolerne i kvarteret, derfor går min søn på en privat friskole, hvor der desværre ikke er et eneste barn af anden etnisk herkomst end dansk. Det er en skam.

Jeg tror ikke, min datter har sunget eller lært en eneste sang i det år, hun har haft sin daglige gang i den lokale børnehave. Måske er det bare mig, men børnehavebørn i Danmark synger sgu da? Om mariehøns og tyggegummikonger?

De få velfungerende børn i institutionen søger hinanden og har en hverdag nærmest uden kontakt til pædagoger, de klarer sig selv i et roligt hjørne af en legeplads på 100 kvadratmeter.

Jeg havde bare større ambitioner, end at min datter og hendes veninde Sara skulle klare sig selv. Pædagogerne flyver fra konflikt til konflikt. Hver gang de slukker én ildebrand, har en anden vokset sig større.

Finalen blev, da en af de andre forældre overfaldt (!) en af pædagogerne for øjnene af min treårige datter. En frygtelig oplevelse, som introducerede Kamille til et ukendt univers af afmagt.

Og vi andre kan så måbende konstatere, at Michelle Hviid trods kulturberigelse af sin børn stadig vil importere flere jihad-voldtægter m.v. velsagtens for at sikre at det kun er hendes børn der bliver ramt men også andres børn. Kunne vi bede muhammedanerne om noget, så skulle det være at de istedet med det samme gik efter personer som Michelle Hviid, der åbenbart slet ikke er  blevet tilstrækkeligt kulturberiget endnu.

Leave a Reply

