Jens Olaf Jersild

Sjovnalistisk fritidsjob

En af mediernes gentelmen of the press, Philip Sampson, beretter på sin LinkedIn, at han stort set gennem hele sin karriere har forsynet Searchlight Magazine med informationer om “right wing extremism” og “racism”. Man kan vel formode, at det er informationer vedrørende danske forhold og danske personer han har indsamlet, som så er blevet brugt i artikler om danske forhold.

Som Sampson skriver på sin linked-in:

I have alongside delved into and reported on numerous more or less closed milieus, mainly criminal biker gangs and racist or right wing groups. Gathering a vast knowledge in the latter field led to an intimate cooperation with Britains leading publication on racism and right wing extremism in Europe – Searchlight Magazine – a cooperation that has lasted from the late 1980’s until the present.

150922 ohilip sampson linkedin

Sideløbende har Sampson så haft sin faste arbejdsplads på velkendte al-Ritzau fra 1988 til 2011.

Udover al-Ritzau og Searchlight Magazine (SM) har han bidraget til Politiken, Des-Information og DDR.

SM er kendt for, at belyve folk med nazisme og racisme. I følge wiki opslaget blev det statslige propaganda medie BBC i 1984 nød til at indgå forlig i en injuriesag, der blev anlagt anlagt af de to politikere,  Neil Hamilton og Gerald Howarth, som på baggrund af oplysninger fra SMs Gerry Gable var blevet beløjet med “nazisme” i en sag der minder om BTs belyvning af Morten Messerschmidt og trekløveret Karpantschof/Lindboe/Trads belyvning af Henrik Gade Jensen. En ligeledes lignende sag fra Odense tilbage i 2001, hvor Johanne Schmidt-Nielsen fra Eiheilzlizten, beløj anti-voldtægts demonstranter med nazisme og racisme med TV-Stop som medie. Det kom der dog ikke nogen injuriesager ud af efterfølgende, her.

Philip Sampson i en kommentar på FB om en voldtægtssag:

150921 philip sampson #3 Fb kommentar

Af andre danske belyvningssager kan nævnes, at Den Danske Foreningen på et tidspunkt gennemførte en stribe injuriesager mod en gruppe belyvere anført af kommunisten Jens Sejersen og Frede Farmand, om hvem den daværende Fører for de danske nazister Poul Heinrich Riis Knudsen, som kender(te?) Farmand udtalte, at der skulle anvendes mikroskop for, at se forskel på Farmand og andre nazister. Hertil er der den såkaldte “grønjakkesag”, hvor sjovnalist Jens Olaf Jersild i en udsendelse som Lasse Jensen var redaktør for, betalte de medvirkende grønjakker “sædvanligt honorar” for deres medvirken, som det hedder i dommen fra Menneskerettighedsdomstolen, at DDR oplyser til sagen. Havde DDR oplyst domstolen om den rette sammenhæng, nemlig at det er usædvanligt, at de udbetaler honorar til medvirkende, med mindre der er tale om såkaldte eksperter, kunne sagen meget vel have fået et andet udfald.

I 2012 var den gal igen for SM, der måtte udskyde en udgivelse og formentlige udelade oplysninger, formentlig belyvninger, i en eller flere artikler. Her.

I øvrigt omtaler SM sine “under cover” medarbejdere som “intelligence officers” her.

Balder.org som der linkes til ovenfor er i øvrigt af den opfattelse, at SM er et pro-zionistisk medie, her.

SM bliver også kritiseret fra venstrekant hvor det bl.a. hedder, her f.eks.:

Dr. Larry O’Hara, editor of Notes from the Borderland, and Left-wing critic of Searchlight, said in 1992 that

“Without doubt there are matters on which Searchlight is usually reliable—election results, court-cases, as well as the occasional publication of primary source documents. Outline sketches of individual careers are of rather more mixed reliability. And When it comes to actual interpretation of the significance of events on the far Right, Searchlight is often very questionable indeed.”

In his history of Direct Action Movement, which worked with the AFA, was among the first to criticise Searchlight’s motives and tactics.

Elsewhere, O’Hara also argued that Searchlight manufactured or exaggerated stories about anti-Semitism in order to secure funding from Jewish sources

Also, in 1984, editor Gerry Gable was commissioned by the BBC to produce research for a BBC Panorama programme The claims by Gable that two Conservative party figures, The BBC capitulated on 21 October and paid the pair’s legal costs. Hamilton and Howarth were awarded £20,000 each and in the next edition of Panorama on 27 October, the BBC made an unreserved apology to both.

SM startede i øvrigt op allerede i 1965, hvilket er omkring 10 år før KGB påvirkningsagenten Jørgen Dragsdahl startede med racisme belyvninger af “Danskerne” i bred almindelighed i Des-Information.

Før Philip Sampson blev journalist var han ikke som man kunne få indtryk af fra en FB opdatering “medlem” af motorcykelklubben Free Wheelers MC i Gladsaxe. Han var klubbens “Pres”, som formanden kaldes i de kredse.

Opdateringen:

150921 philip sampson #4 fb opdate

Free Wheelers MC var en klub, hvor en del, formentlig under halvdelen, havde et mere eller mindre langt kriminelt syndregister og som agerede hårdt overfor medlemmer, der blev smidt ud i såkaldt “bad standing”, bl.a. har der verseret rygter om, et sådant medlem, der fik frataget sin motorcykel, som efterfølgende blev begravet på pladsen ved klubhuset på Klausdalsbrovej.I klubhuset havde presidenten et ganske nydeligt kontor, hvor et RAF symbol bl.a. prydede på væggen.

150922 philip sampson raf logo

Så vidt vides er Gladsaxe Bokseklubs bandeinitiativ, der omtales i opdateringen et ganske nobelt foretagende, der prøver at holde “unge” kriminalitetstruede ude af netop kriminalitet. Et vigtigt arbejde, der desvære ofte mislykkes.

Advertisements

Dixie

Ovre i Amerika er det lykkedes et sammenrend af racebesatte negere og hvide af nynazistisk karakter, at få hevet et flag ned. TV2-nuss fortæller  bl.a. om det her. Et tilfældigt websted her.

Flaget det drejer sig om ses her:

150802 confedrate battel flag

Dixie, krigstids udgave

Flaget er i dansk sammenhæng bl.a. kendt fra et indslag produceret af og sendt på DDR på vegne af et sammenred af naziislamofile, der ønskede at belyve andre med nazisme og racisme. I indslaget blev Dixie gjort synonymt med nazisme, i det DDR og fiktionssjovnalisten Jens Olaf Jersild havde betalt nogle fordrukne skuespillere til, at udtale dette.

Flaget har også lidt den tort, at blive beløjet med, at det skulle symbol for retten til slaveholderi. Her kan UH tilføje, at den såkaldte amerikanske borgerkrig handlede om alt muligt andet, og med hensyn til slaveholderiet så blev det i nord ophævet i 1863. Borgerkrigen startede 1861… For øvrigt blev slaveriet indført via en retssag, hvor en neger fik medhold i, at en anden neger ikke kunne forlade arbejdspladsen, hvilket jo selvklart placere ansvaret hos de hvide pga af deres manglende pigmentering i huden. De skulle have haft bedre styr på niggerne, sku’ de.

150802 confedrate flag

Dixie, fredstids udgave

150802 dixie clinton_gore

Dixie, valgkamp

En vis Robert James Ritchie, forhenværende ægtefælle til den berygtede hysteriker Pamela Denise Anderson, og far til et mulat barn, udsendte i anledning af flagets midlertidige fjernelse fra en bygning ovre i Amerika, en meddelelse, der bl.a. blev gengivet af venstreekstreme MSNBC, at:

 “Please tell the people who are protesting to kiss my a–.”

Det er søndag og det skulle egentlig blot være en post med noget musik. Det kommer her (wiki):

Og som en kommentar til vrøvlet om, at borgerkrigen skulle handle om slaveri putter vi lige den her på, som handler om crossraciale parforhold:

Tonen igen igen

En stud. scient.pol., Emil Sloth Andersen, har et læserbrev i JP, hvor han i et skøn rim giver os tonedøve tørt på.

 

»Kan vi ikke give 115 millioner til at sikre, at Helle Thorning-Schmidt bliver ramt?« Sådan lyder den mest ”likede” kommentar til Ekstra Bladets artikel ”Danmark giver 115 mio. til ebola-indsatsen”. Og jo længere, man går ned i kommentartråden, jo værre bliver det. Debatten går fra at være forsimplet til fordummet til decideret fortabt.

Hvad mon den danske demokratifortaler Hal Koch (1904-1963) ville sige til det? Koch var fortaler for samtaledemokratiet med vægt på gensidig respekt og forståelse og advarede samtidig mod demokratiet som et slagsmål, hvor den stærke tryner den mindre stærke. Mit bud er, at Koch ville vende sig adskillige gange i graven, hvis han eksempelvis kunne følge med i Ekstra Bladets såkaldte Nationen. Han ville beklage, at online-”demokratiet” mere er et online-skænderi, hvor vi, i stedet for at arbejde os ind på hinanden, arbejder os fra hinanden.

Ligesom man ikke sviner vores parker til, bør man heller ikke svine vores fælles demokratiske areal til.

Online-demokratiet er stadig ungt. Det kan blive en unik demokratisk platform, hvor alle får deres stemme hørt, og hvor vi nærmer os hinanden. En gylden regel kan hjælpe os derhen: Gå altid efter bolden, aldrig efter manden. For som Hal Koch skriver i sin bog ”Hvad er demokrati?” (1960):

»Dette er demokrati. Det er samtalen (dialogen) og den gensidige forståelse og respekt, som er demokratiets væsen«.

Kære svovlende online-debattør bag skærmen, vær rar at huske på de ord, før du næste gang sviner vores fælles demokratiske debat til.

 

Jeg går udfra, at det er personer som Zenia Stampe, Zusanne Brøgger, Carsten Jensen, Poul Nyrup Rasmussen, Finn Slumstrup, Jens Olaf Jersild, Tøger Seidenfarden, Johanne Schmidt-Nielsen, Eva Schmit, Hanne Petersen, Ruth Nielsen, KVINFO, osv Emil har i tankerne, og at hans indlæg skal forstås som en opfordring til, at bl.a. de nævnte fremsætter en offentlig beklagelse for deres belyvninger af deres medborgere om bl.a. racisme og nazisme.

Eller har jeg ikke forstået Emils indlæg?